Сьогодні під час пленарного засідання сесії Львівської міської ради міський голова Львова Андрій Садовий прозвітував за виконану роботу у 2017 році, а також розповів про плани на 2018 рік. Мер зазначив, що місто цього року має отримати 150 нових автобусів, плани на наступний рік — 100 автобусів. Перші нові машини можуть з’явитись вже у вересні.
«Мені приємно і велика подяка вам, колеги депутати, що ви підтримали суттєве оновлення громадського транспорту у Львові. Мав вчора і позавчора розмову з паном Бубесом, вони активно працюють. Думаю, на вересень можна буде в реальності побачити ці всі перші автобуси, які вони готові зробити для Львова. Максимум, що „Електрон“ може зробити, ми у них забираємо. Також маю велику надію, що вони виграють тендер на тролейбуси. А цього року до 150 автобусів ми маємо ще 50 тролейбусів купити, а також маємо випустити на наші маршрути 30 трамваїв, не нових, після капітального ремонту, але німецького. Також є підтримка ЄБРР, які нас фінансують по цьому проекту. Наступного року маємо амбітні плани докупити ще додатково 100 великих автобусів і трамваїв, дай Бог, нашого виробництва. Дивна ситуація: фактично основні клієнти нашого заводу „Електрон“ — це місто Львів. Трошки взяв Ужгород, ще можливо деякі міста. Якщо не підтримувати своїх, не владати кошти в нашу продукцію, буде важко. На жаль, ми бачимо, як це роблять у сусідній країні, де Білорусія максимально дотує своїх виробників. Вони також мають присутність на українському ринку», — розповів Андрій Садовий, міський голова Львова.
Також мер прокоментував питання розвитку мережі підземних паркінгів у місті.
«Прийняті нові ДБН, які забороняють в центрі міста будівництво наземних паркінгів. Тому треба будувати підземні паркінги. У Львові є певні обмеження щодо глибини, це можна вирішувати грошима, але це колосальні кошти. 60 паркомісць на вул. Вороного — це максимум, що там можна зробити.
Є легке розв’язання — це будівництво підземного паркінгу перед університетом імені Франка, але йдуть дебати. У нас всі за парковки, але «десь там».
Ще один паркінг, який ми хочемо будувати — це пл. Петрушевича. Прийшли до мене на прийом мешканці, які проти. Я не буду йти на силу, я буду переконувати людей. Думаю, результат буде позитивний. Будівництво паркінгу перед університетом підсилить фундамент, який не є в доброму стані. Ми будемо залучати світових спеціалістів. Нема прикладу, щоб будинок завалився за останні роки у Львові.
Електронний квиток плануємо наступного року запроваджувати в життя. Це буде технологія, яка має повністю забрати готівку. Валідатор сьогодні дорожче коштує, ніж автобуси, які сьогодні виходять на лінію. Тому треба максимально закупити новий транспорт. Будемо виходити на конкурс і прописувати, об перевізники закуповували новий транспорт”, — додав мер.
Мер наголосив на важливості розвитку комунального громадського транспорту.
«У Польщі на 95% всі маршрути є комунальні. Сьогодні приватний перевізник не має бажання купувати новий транспорт. Тому єдиний варіант — максимально купувати новий громадський транспорт і запроваджувати електронний квиток. Треба більше будувати розв’язки, дороги.», — додав мер Львова.
«Нові конкурси ми плануємо запускати зараз в роботу. Там буде чіткий пункт щодо розірвання угод. Але сьогодні у Львові фізично нема достатньої кількості комунальних автобусів, щоб забезпечити всі маршрути. Я би з радістю закуповував ще автобуси в лізинг», — сказав мер Львова.
«Я прихильник електротранспорту. Я переконаний, що більше треба інвестувати в будівництво нових трамвайних колій і купівлю електротранспорту. Будемо максимально також розвивати велопарковки», — додав мер Львова.
«Минулого місяця я мав робочу поїздку в Брюссель і був вражений, зрозумів, що у нас заторів нема. Вулиці ширшими не будуть, тому іншого варіанту, як інвестувати кошти в громадський транспорт, нема. Ще донедавна велодоріжки ми робили на межі законності. Сьогодні держава дійшла до розуміння і зараз зобов’язують при ремонті доріг передбачати велодоріжки.
Думаю, ми підемо тим шляхом, що й Прага. Громадський транспорт буде у пріоритеті.
Щодо роботи з міжнародними інституціями, то ми ще багато коштів по різних проектах не почали вибирати. Хочу подякувати всім міжнародним організаціям, які допомагають. Я чую критику щодо купівлі автобусів в лізинг. А як це пояснити людям, чому вони не мають права їздити нормальний транспортом? Кредити в Україні не вигідні. Ми йдемо тим шляхом, що й інші міста Європи. Треба розвиватись і рухатись вперед. Треба брати кошти там, де це брати можна. Наше завдання — забезпечити комфорт і мінімальний рівень потреб”, — сказав Андрій Садовий.